
Niemal każdy początkujący rowerzysta ma problem z wyborem roweru. Niewłaściwie dobrany sprzęt na bardzo długi czas może skutecznie zniechęcić do jazdy.
Pierwsze, a zarazem najważniejsze pytanie, które trzeba sobie zadać to: „W jakim celu będziemy używać rower?”. Przeznaczenie naszych „dwóch kółek” może być bardzo różne – od dojazdu do szkoły lub pracy, poprzez wycieczki rowerowe po bezdrożach, aż do udziału w wyścigach i maratonach, czy też wykonywania akrobacji. Gdy uświadomimy sobie jaki typ roweru będzie nam potrzebny, należy pomyśleć o jakimś konkretnym modelu. Te różnią się od siebie klasą osprzętu, co oczywiście wpływa na ich cenę. Należy pamiętać, że niekoniecznie „najdroższy rower” będzie dla nas odpowiedni - najdroższe modele przeznaczone są dla profesjonalistów i tylko oni wykorzystają i docenią najnowsze rozwiązania techniczne.
W związku z tak wieloma pytaniami i dylematami przed dokonaniem właściwego wyboru specjalnie z myślą o Tobie – Szanowny Kliencie, przygotowaliśmy krótki poradnik, który mamy nadzieję, że pomoże wybrać Ci właściwy model.
KRYTERIA DOBORU ROWERU:
I. KLASA PRODUKTU
TREKKING
To grupa rowerów przeznaczonych na wycieczki rowerowe.
Wszyscy, którzy preferują przyjemną i relaksującą turystykę rowerową powinni wybrać jeden z modeli należących właśnie do tej grupy. Geometria ramy sprawia, że pozycja rowerzysty jest niemal wyprostowana co pozytywnie wpływa na komfort jazdy. Większe i smuklejsze koła o rozmiarze 28” łatwiej pokonują nierówności. Delikatniejszy profil bieżnika zmniejsza opór podczas jazdy. By podróż była komfortowa rowery trekkingowe wyposażone są w błotniki, oświetlenie, wygodne siodła oraz bardzo często w bagażniki przystosowane do mocowania sakw.
CROSS
Ich konstrukcja opiera się na połączeniu właściwości jezdnych popularnych „trekkingów” z geometrią ramy MTB rodem z XC. Rowery z tej grupy są doskonałym wyborem dla wszystkich miłośników krótkich wypadów za miasto preferujących jazdę po utwardzonych leśnych ścieżkach i polnych drogach i ceniących sobie komfort jazdy.
Rowery crossowe są uboższe w wyposażenie dodatkowe, posiadają bardziej sportową geometrię. Koła o rozmiarze 28” wyposażone są w opony z agresywnym bieżnikiem, przeznaczonym do jazdy w różnych warunkach terenowych .
CITY
Rowery miejskie to wygoda, komfort i praktyczność.
Przede wszystkim przeznaczone do poruszania się po mieście i drogach asfaltowych.
Osprzęt w rowerach miejskich podporządkowany jest wygodzie i łatwości w obsłudze, dlatego też wyróżnia się małym stopniem skomplikowania i dużą wytrzymałością na zużywanie. Poruszając się w zatłoczonym mieście rowerem miejskim docenimy takie walory jak: komfort jazdy, lekkość, zwrotność, ergonomiczną pozycję ciała oraz relację tułowia do ramion. Rowery z grupy City charakteryzują się dużą ilością dodatków zwiększających ich funkcjonalność takich jak oświetlenie zasilane prądnicą w pieście, dzwonek, błotniki, tradycyjny układ hamulcowy - „ hamowanie pedałami” itp. Nie mniej istotną cechą rowerów miejskich jest wyjątkowa kolorystyka i design będące w zgodzie z aktualnie obowiązującą modą i trendami.
Zastosowane rozwiązania w tych rowerach to połączenie nowoczesnej elegancji ze zdrowym trybem życia
MTB
To grupa rowerów przeznaczonych do wypraw w „trudnym” terenie.
Rowery górskie charakteryzują się wzmocnioną konstrukcją ramy, w której osadzone są koła 26” Dzięki zastosowaniu amortyzacji można pokonać każdą przeszkodę. Amortyzacja wspomaga wysiłek mięśni i zwiększa efektywność jazdy. Osprzęt w tego rodzaju rowerach jest zaawansowany technologicznie. Rower MTB wyposażony jest w ogumienie, które dobrze się sprawuje w starciu z piaszczystym , bitym i skalistym podłożem . Rowery górskie to agresywny wygląd i charakter, dlatego też nie posiadają błotników, dzwonków, świateł czy bagażnika.
Rower przeznaczony jest dla osób szukających mocnych wrażeń podczas jazdy.
DZIECIĘCE
W tym segmencie znajdziemy rowery dla naszych milusińskich, jak i młodzieży.
Modele oraz wielkość roweru powinny być przystosowane do wzrostu i wieku dzieci. W rowerze dziecięcym zastosowane części muszą być odpowiednio dopasowane do dziecięcej budowy ciała – amortyzatory z miękką sprężyną, wygodne uchwyty na kierownicę, a klamki i manetki dopasowane do wielkości dziecięcej dłoni.
Rowerki dla maluchów charakteryzują się jak największą prostotą i żywymi kolorami, natomiast te dla starszaków wzorowane są na modelach dla dorosłych.
Dodatkowym wyposażeniem rowerów dziecięcych są światła odblaskowe, a dla tych najmniejszych boczne kółka pomagające w nauce jazdy na rowerze.


